TÁJÉKOZTATÁS KONZULI SEGÍTSÉGNYÚJTÁSRÓL A KORONAVÍRUS IDEJÉRE

Magyarország Szabadkai Főkonzulátusa a magyarországi és szerbiai hatósági intézkedésekkel összhangban 2020. március 16. napjától a halasztást nem tűrő ügyek intézésének kivételével határozatlan időre felfüggesztette a konzuli ügyfélfogadást.

A bajba jutott magyar állampolgárok konzuli védelmét Főkonzulátusunk továbbra is ellátja!

A korlátozott ügyfélfogadás ellenére a konzulátus munkatársai a rendkívüli helyzetre való tekintettel a nap 24 órájában változatlanul rendelkezésre állnak a bajba jutott állampolgárok segítésére, tájékoztatására.

0-24 órában tájékoztatást nyújtunk az alábbi telefonszámokon:

+381 62 766491

+381 62 766492

+381 62 766493

+381 63 657 399               

Munkaidőn túl a konzuli tájékoztatási és vészhelyzeti ügyeleti telefonvonalon is kaphat tájékoztatást:

Magyarországról ingyenesen a +36 80 368036 zöldszámon, amely a Konzuli Tájékoztatási és Ügyeleti Központunkban, Budapesten van.

Külföldről a +36-80-36-80-36, illetve WhatsApp +36-30-36-36-111 és Viber +36-30-36-36-555 – platformokon elsősorban szöveges üzenetek formájában.

A válsághelyzetre tekintettel az alábbi ügyek intézése szünetel:

  • vízum és tartózkodási engedély kérelem ügyintézés;
  • anyakönyvezési kérelmek átvétele, apai elismerő nyilatkozatok felvétele, illetve minden, az EAK rendszer használatával járó szolgáltatás, babakötvény/FÉTÁM;
  • egyszerűsített honosítási kérelmek és minden egyéb, állampolgársággal, annak megszerzésével, igazolásával vagy megszüntetésével kapcsolatos eljárás;
  • útlevél- és személyi igazolvány kérelmek átvétele, elkészült okmányok átvétele
    • kivéve: a hazatérési célú ideiglenes útiokmányok kiadása;
  • egyéb cselekmények: okiratbeszerzések, igazolások, Apostille beszerzés Magyarországról.

Szerbia - Vajdaság tartományának területén bajba jutott magyar állampolgárnak a Főkonzulátus az alábbi helyzetekben tud segíteni: (Nem csak a koronavírus idején!)

  • Magyarországra való hazatéréséhez ideiglenes útlevelet állítunk ki az elveszett, ellopott, megrongálódott vagy lejárt úti okmány helyett;
  • egészségügyi vészhelyzetben (súlyos és tömeges megbetegedés) tájékoztatjuk az érintettet az elérhető információkról, kapcsolatot tartunk a kórházakkal, betegekkel, hozzátartozókkal;
  • tanácsadással közreműködünk a hazatérés önerőből vagy rokon, ismerős anyagi segítségével történő megszervezésében;
  • válsághelyzetben tájékoztatást adunk a magyar és a szerb hatóságok intézkedéseiről, és szükség esetén segítséget nyújtunk a hazatérés, illetve az evakuálás megszervezéséhez;
  • külföldi haláleset esetén értesítjük az elhunyt eltemetésére kötelezett hozzátartozóját és tájékoztatjuk az eltemetéshez vagy a holttest hazaszállításához szükséges intézkedésekről;
  • őrizetbe vétele, letartóztatása esetén – ha erről tudomást szerezünk – tisztázzuk ennek okát és jogi megítélését, figyelemmel kísérjük a fogva tartás körülményeit.
  • tájékoztatást adunk az adott országban elérhető helyi tolmácsokról és ügyvédekről.

Konzuli védelemre magyar állampolgár jogosult. Más állampolgársággal is rendelkező magyar állampolgár a másik állampolgársága szerinti államban olyan mértékben jogosult a védelemre, amilyen mértékig azt a fogadó állam lehetővé teszi.

Ügyfeleinket folyamatosan tájékoztatjuk honlapunkon, és közösségi média oldalunkon is az ügyfélfogadással kapcsolatos aktuális hírekről.

Kérjük tisztelt ügyfeleink megértését és segítségét a kialakult helyzet minél zökkenőmentesebb kezeléséhez.

Köszönettel,

Magyarország Főkonzulátusa Szabadka