Ez a tájékoztató azoknak szól, akik személyi igazolvány vagy útlevél (együttesen: úti okmány) iránti kérelmüket Magyarországon vagy más külképviseleten nyújtották be, de az elkészült okmány átvételének helyeként a szabadkai főkonzulátust jelölték meg.

Ebben az esetben a kérelmezéskor megadott e-mail címre küldött értesítésben adunk tájékoztatást arról, hogy az elkészült okmány a szabadkai főkonzulátusra megérkezett.

E-mail vagy egyéb elérhetőség hiányában a tájékoztatást nem tudjuk megtenni.

Amennyiben a kérelmezés óta legalább 20 nap már eltelt anélkül, hogy tőlünk értesítést kapott volna, kérjük, szíveskedjen hivatalunknál e-mail útján érdeklődni az okmány megérkezéséről.

Az elkészült személyi igazolvány átvétele ingyenes.

A Magyarországon igényelt útlevelet konzuli közreműködési díj megfizetése ellenében veheti át, melyet bankkártyával tud nálunk helyben kifizetni.

A más külképviseleten igényelt útlevél esetében további díjfizetési kötelezettség nincs, mivel a konzuli közreműködési díjat a kérelmezés helye szerinti külképviselet már előzetesen bevételezte.

Az úti okmány átvételéhez online időpontfoglalás szükséges (lásd a jelen tájékoztató végén).

Az át nem vett úti okmányt a megérkezéséről szóló értesítéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra, a kiállító hatóságnak. Fontos, hogy amíg elkészült személyi igazolványa vagy útlevele nem kerül átvételre, addig új okmány máshol sem igényelhető.

 

+Ki és hogyan intézheti
  • A 18. életévét betöltött, cselekvőképes személy az elkészült saját úti okmányát átveheti.

    A 14. életévét betöltött gyermek a saját személyi igazolványát átveheti, útlevelét azonban csak akkor, ha időközben nagykorúvá vált (18. életévét betöltötte).

    A más nevére kiállított úti okmányt átveheti:

  • a 18. életévét be nem töltött gyermeknek a kérelem benyújtására jogosult bármelyik szülője (meghatalmazás nélkül, egyedül is); vagy
  • a cselekvőképességet érintő gondnokság alatt álló személynek a törvényes képviselője; vagy
  • meghatalmazott személy.
+Hol intézhető

Az okmány a szabadkai főkonzulátuson vehető át, az alábbi címen:

24000 Szabadka (Subotica), Đure Đakovića 1-3. (Főépület) – A címre kattintva a térkép megjelenik.

+Mit vigyek magammal

Az átvételkor bemutatandó:

  • a kérelmezéskor kapott igénylőlap, továbbá
  • érvénytelenítés vagy bevonás céljából az előző úti okmány, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta; valamint
  • személyi igazolvány esetében a kérelmezéskor kapott, PIN-kártyát tartalmazó boríték, az okmány elektronikus funkciójának aktiválásához (ennek hiányában is átvehető és használható a személyi igazolvány);

illetve

  • szülő vagy törvényes képviselő eljárásakor a szülő, illetve más törvényes képviselő érvényes személyi igazolványa vagy útlevele (magyar, szerb vagy európai uniós);

Meghatalmazott eljárásakor: az itt letölthető formanyomtatvány használható.     

A bemutatandó egyéb dokumentumokon túl a meghatalmazáshoz szükséges:

  • az eredeti meghatalmazás - kék tollal kifogástalanul kitöltve, két tanú jelenlétében aláírva és keltezéssel (helységnév és dátum) ellátva;
  • a meghatalmazott (átvevő) érvényes személyi igazolványa vagy útlevele (magyar, szerb, vagy európai uniós); továbbá
  • a meghatalmazó és a tanúk személyi igazolványának vagy útlevének (magyar, szerb vagy európai uniós) másolata.
+Meddig lesz érvényes az úti okmány

Ismételten felhívjuk a figyelmet az úti okmányok jogszabályban meghatározott érvényességi idejére, az alábbiak szerint:

A személyi igazolvány érvényessége, a kérelembenyújtáskor betöltött életkortól függően:

12. életév betöltéséig

3 év, amely az okmány kiállítását követő születésnaptól kezdődik, de legfeljebb a 12. életév betöltése napja.

12-18. életév között

3 év, amely az okmány kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több mint 3 év)

18. életév felett

6 év, amely az okmány kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több mint 6 év)

70. életév felett, kérelemre

10 év, az okmánykiállítás napjától számítva.

 

Az útlevél érvényessége, a kérelembenyújtáskor betöltött életkortól függően:

6. életév betöltéséig

3 év, amely az útlevél kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több, mint 3 év)

6-18. életév között

5 év, amely az útlevél kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több, mint 5 év)

18. életév felett

 

10 év, amely az útlevél kiállítását megelőző születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig kevesebb, mint 10 év)

Amennyiben a kérelmező február 29-én született és az érvényességi idő lejáratának évében ez a nap hiányzik, akkor az útlevél érvényességi ideje február 28-án jár le.

+Időpontfoglalás

Online rendszerünkben a következő okmánytípusokra van lehetőség a foglalást kiterjeszteni:

  • „Elkészült útlevél átvétele (nem Szabadkán kérelmezett)”;
  • „Elkészült személyi igazolvány átvétele (nem Szabadkán kérelmezett)”.

Az elkészült okmányok akár egyidejűleg átvehetők, feltéve, hogy elkészültükről előzetesen értesítést kapott. Személyi igazolvány és útlevél elkészültéről minden egyes okmány esetében külön-külön értesítést küldünk.

Elkészült úti okmány ÁTVÉTELÉRE IDŐPONT IDE kattintva foglalható.

Az átvétel időtartama okmányonként legfeljebb 3 perc.

Fontos, hogy másokra tekintettel a lefoglalt időpontra pontosan érkezzen, illetve, ha megjelenni nem tud, akkor a visszaigazoló e-mailen keresztül foglalását időben törölje vagy módosítsa.

Amennyiben a fenti tájékoztatókban leírtak az Ön egyedi élethelyzetét nem fedik le, szíveskedjen e-mail útján megkeresni bennünket.