SZABADKÁN IGÉNYELT ÚTI OKMÁNY ÁTVÉTELE - Magyarország Főkonzulátusa Szabadka

SZABADKÁN IGÉNYELT ÚTI OKMÁNY ÁTVÉTELE

Ez a tájékoztató azoknak szól, akiknek a Szabadkán igényelt személyi igazolványuk vagy útlevelük (együttesen: úti okmányuk) már elkészült.

Az úti okmány átvételéhez online időpontfoglalás szükséges (lásd a jelen tájékoztató végén).

Az át nem vett úti okmányt a megérkezéséről szóló értesítéstől számítva 1 évig tároljuk, ezt követően megsemmisítésre visszaküldjük Magyarországra, a kiállító hatóságnak.

Fontos, hogy amíg elkészült személyi igazolványa vagy útlevele nem kerül átvételre, addig új okmány máshol sem igényelhető.

Magyarországon - személyesen

Ki és hogyan intézheti a 18. életévét betöltött, cselekvőképes személy az elkészült saját úti okmányát átveheti.

a 14. életévét betöltött gyermek a saját személyi igazolványát átveheti, útlevelét azonban csak akkor, ha időközben nagykorúvá vált (18. életévét betöltötte).

A más nevére kiállított úti okmányt átveheti:

a 18. életévét be nem töltött gyermeknek a kérelem benyújtására jogosult bármelyik szülője (meghatalmazás nélkül, egyedül is); vagy
a cselekvőképességet érintő gondnokság vagy gyámság alatt álló személynek a törvényes képviselője; vagy
meghatalmazott személy.

Hol intézhető Az okmány a szabadkai főkonzulátuson vehető át, az alábbi címen:
24000 Szabadka (Subotica), Đure Đakovića 1-3. (Főépület) – A címre kattintva a térkép megjelenik.
Mit vigyek magammal

Az átvételkor bemutatandó:

a kérelmezéskor kapott igénylőlap, továbbá
érvénytelenítés vagy bevonás céljából az előző úti okmány, ha azt a kérelmezéskor utazásra visszakapta; valamint
személyi igazolvány esetében a kérelmezéskor kapott, PIN-kártyát tartalmazó boríték, az okmány elektronikus funkciójának aktiválásához (ennek hiányában is átvehető és használható a személyi igazolvány);
illetve

szülő vagy törvényes képviselő eljárásakor a szülő, illetve más törvényes képviselő érvényes személyi igazolványa vagy útlevele (magyar, szerb vagy európai uniós);
Meghatalmazott eljárásakor: az itt letölthető formanyomtatvány használható.

      A bemutatandó egyéb dokumentumokon túl szükséges:

az eredeti meghatalmazás - kék tollal kifogástalanul kitöltve, két tanú jelenlétében aláírva és keltezéssel (helységnév és dátum) ellátva;
a meghatalmazott (átvevő) érvényes személyi igazolványa vagy útlevele (magyar, szerb, vagy európai uniós); továbbá
a meghatalmazó és a tanúk személyi igazolványának vagy útlevének (magyar, szerb vagy európai uniós) másolata 

Meddig lesz érvényes az úti okmány

Ismételten felhívjuk a figyelmet az úti okmányok jogszabályban meghatározott érvényességi idejére, az alábbiak szerint:

A személyi igazolvány érvényessége, a kérelembenyújtáskor betöltött életkortól függően:

12. életév betöltéséig 3 év, amely az okmány kiállítását követő születésnaptól kezdődik, de legfeljebb a 12. életév betöltése napja.
12-18. életév között 3 év, amely az okmány kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több mint 3 év)
18. életév felett 6 év, amely az okmány kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több mint 6 év)
70. életév felett, kérelemre 10 év, az okmánykiállítás napjától számítva.

Az útlevél érvényessége, a kérelembenyújtáskor betöltött életkortól függően:

6. életév betöltéséig 3 év, amely az útlevél kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több, mint 3 év)
6-18. életév között 5 év, amely az útlevél kiállítását követő születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig több, mint 5 év)
18. életév felett 10 év, amely az útlevél kiállítását megelőző születésnaptól kezdődik (tehát ténylegesen mindig kevesebb, mint 10 év)
Amennyiben a kérelmező február 29-én született és az érvényességi idő lejáratának évében ez a nap hiányzik, akkor az útlevél érvényességi ideje február 28-án jár le.

Amennyiben a kérelmező február 29-én született és az érvényességi idő lejáratának évében ez a nap hiányzik, akkor az útlevél érvényességi ideje február 28-án jár le.

Időpontfoglalás

Online rendszerünkben a következő okmánytípusokra van lehetőség a foglalást kiterjeszteni:

„Elkészült személyi igazolvány átvétele”;
„Elkészült útlevél átvétele”;
„Elkészült Magyar Igazolvány átvétele” (határátkelésre nem alkalmas „zöld könyvecske”;
„Elkészült lakcímkártya, anyakönyvi kivonat átvétele”.
Az elkészült okmányok akár egyidejűleg átvehetők, feltéve, hogy elkészültükről előzetesen értesítést kapott. Személyi igazolvány és útlevél elkészültéről minden egyes okmány esetében külön-külön értesítést küldünk.

Elkészült úti okmány ÁTVÉTELÉRE IDŐPONT IDE kattintva foglalható.

Az átvétel időtartama okmányonként legfeljebb 3 perc.

Fontos, hogy másokra tekintettel a lefoglalt időpontra pontosan érkezzen, illetve, ha megjelenni nem tud, akkor a visszaigazoló e-mailen keresztül foglalását időben törölje vagy módosítsa.

Amennyiben a fenti tájékoztatókban leírtak az Ön egyedi élethelyzetét nem fedik le, szíveskedjen e-mail útján megkeresni bennünket.